[vpsFree.cz: community-list] MySQL a maximální zátěž serveru

Stanislav Kocanda stanislav.kocanda at vanio.cz
Tue Aug 5 19:43:46 CEST 2014

Ahojte,

rád bych znal váš názor. Na VPS provozujeme web, který má v září docela
zásadní špičku v návštěvnosti (www.burzaucebnic.net). Loni v září jsme s
tím měli celkem problémy, jelikož na serveru především MySQL způsobovala
přetížení na diskovém I/O a server chvílemi kolaboval (provoz ve špičce
byla cca 4000 pageviews/hodina, což mi na druhou stranu nepřipadá nijak
závratné číslo). Loni jsme to vyřešili jednak pomocí varnishe, jednak
pomocí úprav samotného webu, kde bylo pár setsakramentsky
problematických dotazů (dibi a zjišťování počtu záznamů...) a nakonec
jsme situaci stabilizovali. Nicméně momentálně je návštěvnost na
uvedeném webu zhruba dvojnásobná než loni touhle dobou a já mám obavy,
co se v září stane, kolabujícímu serveru bych se chtěl rozhodně vyhnout.

Chtěl bych se vás zeptat jakou máte zkušenost s maximální zátěží VPS,
jaký provoz na "normální" PHP/MySQL aplikaci v pohodě zvládne a co už je
problém? Přemýšlel jsem o tom, že bych si pořídil ještě jednu VPS a
provozoval na ní pouze MySQL, ale nevím, jestli by to bylo dobré řešení,
jelikož by to zase zatížilo síť a asi by to bylo v průměru pomalejší (i
když předpokládám že nody jsou navzájem propojeny hodně propustně). Co
si o tom myslíte?

Díky!

Stanislav Kocanda

--
Mgr. Stanislav Kocanda
jednatel společnosti Vanio Solutions s.r.o.

telefon: +420 776 643 433
e-mail: stanislav.kocanda at vanio.cz
skype: kocandas