[vpsFree.cz: community-list] Vypadky a problemy - checklist

Pavel Snajdr snajpa at snajpa.net
Wed Apr 2 19:34:43 CEST 2014

On 04/02/2014 07:25 PM, Pavel Snajdr wrote:
> [...]
> propaguji i dal (kam se da, to proverim a budu tlacit na zavedeni,
> pokud neni).
>
> Zkusime na to jit distribuovane, nepotrebujeme big box ani
> centralni bod, kterej by videl vsechen traffic.
>
> Mirime na reakcni cas do 1, max 1.5 minuty, zatim zapracujeme do
> vpsAdminu sbirani dat o toku dostatecne casto (co to pujde). Potom
> podle dat vymodelujeme nejaky algoritmus, co bude delat
>
> a] blackholing decision b] QoS shaper decision
>
> + vpsadmind dostane podporu ovladat BIRD (aby mohl MAI oznamit
> blackholes, bude na to dedikovana instance BIRDu)

Slabinu navrhu vidim v jednom miste - spolejham se, ze v pripade DDoSu
neco porad dotece na hw, kde ta cilova VPS je. Nebojim se, ze by se
ten traffic nedal stihat (a stihat odcitat tak casto), vpsadmin uz ho
ted cte kazdou chvili (v minutach) a nebyl problem, zachytavani pres
iptables chainy uz tam je kvuli accountingu trafficu.

To je sice pravda, ale umim si predstavit situaci, kdyby to ten router
neudrzel a proste z toho spadnul.

Nicmene to se zatim nikdy nestalo, jediny side-effect je, ze jsem
prisel na fakt, ze mame poskozenou medenou linku na prvni router -
projevila se jeji poruchovost...