[vpsFree.cz: community-list] LXC misto openVZ

Pavel Snajdr snajpa at snajpa.net
Wed Oct 30 09:02:00 CET 2013

Ok, inline, je na case zapojit trochu kontejner-nazi-mode :))) ->

On 10/30/2013 08:49 AM, Lukas Nemec wrote:
> Ahoj,
>
> ja prave mam tuseni ze my jsme to tady pouzivali kuli tomu, ze
> openVZ nebezi na novejsich kernelech?(nevim co je na tom pravdy) a
> blbe se ten kernel patchuje (resp adminum se nelibilo ze je to
> giga patch bez vysvetleni)

Jeste jednou odkaz na relevantni clanek z blogu OpenVZ vyvojaru:

http://openvz.livejournal.com/45647.html

RHEL6 kernel neni stary kernel :)

Pouzivame oficialni jadra od OpenVZ tymu a stavime nad Scientific
Linuxem (rebuild Red Hat EL), neochote adminu dat neco custom-compiled
na produkcni masiny 100% rozumim, sam bych to nedovolil.

> tak presli na LXC, a prave to pouzivame v tymu vyvojaru (cca 10
> lidi) uplne bez problemu

Jasne, na custom made aplikace je to v pohode, ale predstav si, ze v
tom potrebujes bezet workloady co nejbliz plnym virtualkam, zacnes
potrebovat veci jako tun/tap, NFS, ppp atd atd.

Navic, LXC je slusne pouzitelny az v poslednich 3jkovych kernelech,
coz uz zase zavani custom kompilaci...

> ale asi o tom budes vedet vic jak ja :) jen pro zajimavost, by me
> zajimalo jak by to bylo vykonove na tom oproti openVZ ...

Temer nijak, oboje jsou to kontejnerove technologie, jestli tam bude
rozdil v 1-2-3%, myslim ze i to je moc :)

> bohuzel nejde pustit jinej kernel nez ten co bezi na mastru .. coz
> je skoda :(

To je ale problem jak LXC, tak OpenVZ.
Vymenou za nemoznost "hrani si" s jadrem ale mame vykon, o kterym se
chlapcum s plnou virtualizaci muze jenom zdat - zkus si dat na jednu
masinu 90 plnych virtualu - i kdyz se budou flakat, zazijes veci jako
clock skew, IO bude cekat na to, az se sousedni virtual uprdne a
dovoli delat IO nekomu dalsimu, CPU scheduling zajisti pravidelne
trashovani cachi na procesoru, protoze je mu jedno, ze soupe procesy
sem-tam a ze ty procesy jsou vlastne dalsi virtualni masiny...

Co mne osobne stve na OpenVZ je absence podpory SELinuxu, to bych tam
videl rad.

Jinak na aplikacni veci je to rozhodne production-readier nez LXC :)

A co se tyce toho vykonu IO, to bych chtel hodne videt, podle mne to
muselo byt mezi klavesnici a zidli, protoze co se tyce IO schedulingu,
neni moc rozdilu mezi OpenVZ a LXC.

- - Pavel