[vpsFree.cz: community-list] Aktualizujte si VPS

Petr Tesařík vps at tesarici.cz
Thu Nov 28 15:26:39 CET 2013

On Wed, 27 Nov 2013 20:59:44 +0100
Jakub Fišer <kuba at ufiseru.cz> wrote:

> Používání nestandardních portů je tak trochu přežitek. To když už, tak
> spíš použít port knocking. Jinak u SSH (ale i dalších služeb) se mi
> nejvíc osvědčil fail2ban plus samozřejmně ssh klíče. Hesla jsou OK,
> dokud jsou bezpečná (http://xkcd.com/936/ :) ).

Jojo, já mám taky na roota heslo "CorrectHorseBatteryStaple" a vod tý
doby se mi nemůže nic stát...

Ale vážně. Máte někdo seznam 2000 snadno zapamatovatelných slov,
z kterých by se dalo náhodně vybírat? Zkoušel jsem to
s různými seznamy nejfrekventovanějších slov, ale protože ty jsou zřejmě
založené na novinových zprávách, tak to nebylo úplně ono: "fruit cross
timber story" ani "tower exposure fleet classification" se rozhodně
nedají srovnávat s tím dílem xkcd, pokusy s českým korpusem dopadly
ještě hůř.

Petr T