[vpsFree.cz: community-list] Utoky behem posledniho tydne

Ján Šmatlík j.smatlik at gmail.com
Sun May 26 14:55:13 CEST 2013

Niečo podobné som postrehol pred týždňom aj ja v logoch.
Ale neviem, či toto je zrovna príčina tých prienikov. Totiž, JS samotné
je pre bezpečnosť servera v podstate neškodné (uškodiť môže pri útokoch
typu CSRF - s cieľom ukradnúť session na strane klienta). Dôležité je
escapeovať vstupy (GET, POST, COOKIE) na strane servera. Teda ak
používaš php, tak obvykle:
htmlspecialchars()

A pri vstupe do DB zase:
mysql_real_escape_string()  + pridávať všade apostrofy, štýlom:

$query = "SELECT * FROM xy WHERE abc = '
".mysql_real_escape_string($var)." ' ";

Samozrejme, ak sú tam nejaké frameworky/cmská, tak je to blbosť, tam asi
len upgrade-y, ktoré spomínaš.

Na druhej strane, ak niekto iný vie, čo vlastne sledujú útočníci
posielaním takéhoto JS bordelu v URL, budem tiež rád, keďže, ako som
spomenul, tiež som to vo svojich logoch pri nedávnej kontrole objavil.
Nemám pocit, že ide o sql injection - nemá to obvyklé črty.

S pozdravom
Ján Šmatlík