[vpsFree.cz: community-list] Aplikace s vysokou spotrebou cpu a nice

Pavel Snajdr snajpa at snajpa.net
Sun Mar 31 15:56:24 CEST 2013

tohle by melo patrit spravne na podporu, ale jelikoz uz jsi to sem
napsal, tak odpovim obecneji, aby i ostatni vedeli.

Kdyz se bavime o nodech v Praze, kdo koukate z casu na cas na nase
Munin grafy, vite, ze procesory tech serveru se tam flakaji. Now, VPS
maji zpristupnene celkem 8 virtualnich jader (threadu), kdezto cela
masina jich ma 24. Takze pokud jeden VPS vyuzije prideleny CPU naplno
a je to legit vyuziti (= zadne gameservery), je to uplne v pohode,
pokud se bavime o radech hodin az desitek hodin.

Jestli se bavime o radu dnu, tak pak je to na individualnejsi dohode,
vetsinou bych to resil omezenim toho CPU na min jader a v ramci nich
si tam pocitejte co potrebujete na "plnej knedlik".

Samozrejme zalezi jestli je ta uloha narocna jenom na CPU cas, nebo i
na seek IO na disky - pokud jde o seek, pak se mi to moc libit nebude,
protoze disky obecne jsou nejvetsi bottleneck dnesnich pocitacu. Tam
by velice zalezelo na danem pripade. Ale ciste CPU/RAM zatez neni problem.

(Btw, bitcoiny nema cenu pocitat a pres BOINC se pocitaji vetsinou
dost blbosti bez moznosti overit, jestli clovek nepujcuje cas na neco
nekaleho, takze to neprovozujeme a asi ani nebudeme).

No a finalne, pokud se bavime o Brne, tam je situace trosku horsi tim,
ze ty stroje jsou pomalejsi a mensi vykonove, takze tam by nejake to
omezeni CPU bylo potreba (cca na 4 virtualni CPU pro tenhle konkretni
pripad).

S pozdravem

Pavel Snajdr

+421 948 816 186  | +420 720 107 791          | 110-010-956
CTO of Relbit     | Predseda vpsFree.cz, o.s. | RHCE
http://relbit.com | http://vpsfree.cz         | https://www.redhat.com