[vpsFree.cz: community-list] Jak "neprustrelne" nakonfigurovat VPSko pro Ubuntu + LightHTTPD + PHP + MySQL

Szoke Igor igor at szoke.cz
Thu Jun 27 09:56:56 CEST 2013

Ahoj všem,

během léta bychom chtěli naše projekty rozjet naostro na VPSfree a potřebovali bychom
nakonfigurovat stroj, aby byl rozumně neprůstřelný a dobře fungoval (tedy dodržet
minimálně základní pravidla).

Vzhledem k tomu, že nejsme žádní Linuxoví guruové :), prosím vás o vaše zkušenosti a doporučení.

Nemusíte vypisovat co kam zadat, ale budu rád za odkazy, kde podobné návody jsou (viz třeba SSH
zabezpečení tady na wiki). Předpokládejme, že začínáme s čistou mašinou.

Proč Ubuntu? Protože to mám doma takže alespoň nějaké zkušenosti mám.
Teoreticky si dokážu představit ještě CentOS, který máme v práci a v případě problémů
se může zeptat našeho správce. Nicméně nemáme s CentOS zkušenosti.
Rád si poslechnu názor, jestli jsou důvody Ubuntu jako server zásadně nepoužívat..

Proč LightHTTPD? Máme s tím nějaké zkušenosti a také děláme web, kde bude nějaký rozumný trafic -
video streaming, HTML5, špičkově až 100 requestů za vteřinu. Podle toho, co jsme četli, tak je Apache
pomalý v odbavování většího množství stránek. Část kódu je vlastní PHP, něco v NETTE, hodně JavaScriptu,
komunikace přes API (PHP).
Opět si rád poslechnu názor, pokud si myslíte, že LightHTTPD je kravina.

Všem předem díky za odkazy na důležité a vyzkoušené návody.

Igor