[vpsFree.cz: community-list] Nastavenie Email servera POSTFIX pod WEBMINOM/VIRTUALMINOM

Michal Dobsovic dobsovic at itlearning.sk
Tue Jul 23 20:28:58 CEST 2013

Ahoj Igor,
ja som pred par rokmi zacinal s mailami a nevedel som o tom prakticky
nic. dnes mam fungujuce mailove servery a to vsetko vdaka
www.abclinuxu.cz, kde je perfektny serial na Postfix, vsetko krasne
vysvetlene atd..

- reverzny zaznam budes potrebovat, lebo napr. gmail dava maily bez
reverzneho zaznamu do spamu (resp. aspon prednedavnom este daval)
- ak chces mat viac domen na jednom serveri, da sa to bez problemov, ja
pouzivam pri tych domenach MX zaznam na rovnaky hostname, t.j. nemusis
mat pre kazdu domenu iny MX zaznam (mozes, ale je to zbytocne)
- odporucam pri tych virtual domenach pouzit mysql spojenie, to je
trosku horsie zdokumentovane, kym som to pochopil, par dni mi to trvalo,
ale da sa to
- ak by si potreboval pomoct s niecim konkretnym, kludne napis
- pozor na konfiguraciu, aby sa z teba nestal open relay :-)
- preposielat vsetky odchadzajuce maily cez google, ako to tu niekto
radil podla mna nie je bohvieco, hlavne kvoli limitom, ktory byva na
takychto serveroch nastaveny, navyse sa ukracujes o viacere moznosti,
ktore ti ponuka vlastny mailserver a tazsie sa v pripade problemu
traceuje komunikacia (napr. greylisting, atd.)
- ked si mailserver nastavis, odporucam skusit
http://www.emailsecuritycheck.net/, ktory ti posle viacero spamov a
zavirenych mailov (kvoli testovaniu) a uvidis, ci tvoja konfiguracia
bezpecnosti je OK, alebo nie

zelam vela zdaru!

Miso

V Utorok, 23. júl 2013 o 18:30 +0200, Ladislav Blažek napísal(a):