[vpsFree.cz: community-list] Zajem o MX backup

Ladislav Blažek lada at blazcata.cz
Thu Feb 21 13:50:26 CET 2013

Udržovat primární a sekundární MX není zase takový opruz pokud na to člověk
myslí při návrhu. Zvlášť pokud se použije jako MTA třeba Postfix s MySQL
backendem. Pak se dá buď použít master-slave replikace MySQL a nebo data z
primáru pravidelně exportovat a importovat do sekundáru. Důležité je
udržovat adresy jen na jednom místě - ideálně v LDAP, SQL - a na sekundáru
zabezpečit automatickou aktualizaci. Řešil jsem v minulosti synchronizaci
mezi Lotus Domino (LDAP) a Postfixem (SQL) a šlo to. Problém je univerzální
řešení pro X různých primárních MTA. L.

Ladislav Blažek
http://about.me/ladislav.blazek/