[vpsFree.cz: community-list] Komunitní Friendica server

Alli Quaknaa alquaknaa at gmail.com
Fri Nov 23 14:37:55 CET 2012

Přátelé,
dnes ráno mi v do schránky přistál email od Facebooku ohledně
nadcházejících změn podmínek soukromí. Protože v téhle oblasti FB
dlouhodobě nevěřím (což je podloženo velkým množstvím zpráv, kdyby někdo
pochyboval, dohledám), začal jsem se zase zajímat o alternativy.

Distribuovaných sociálních sítí existuje více [1] (taky záleží na definici
sociální sítě), já ale v poslední době čtu pozitivní věci především o
Friendica [2]. Mediálně známější Diaspora [3] měla problémy s bezpečností,
navíc její vývojáři nekomunikovali s autory dalších sociálních sítí, což ve
mně taky důvěru nevzbuzuje.

Naopak Friendica poskytuje Facebook connector [4] (plugin pro obousměrnou
komunikaci) a celkově se nesnaží FB jen napodobit, ale poskytnout celkovou
platformu sociální sítě, která (dle mého) má skutečný potenciál.

Proto jsem si říkal, že bych chtěl Friendicu vyzkoušet, a pár přátel by se
mnou šlo do toho, a hledal jsem, kde takový server založit -- a přirozeně
mě napadla moje VPS, ale pak říkám si, že třeba by to mohl být komunitní
projekt a že by o to mělo zájem více lidí. Takže moje otázky jsou:

1. Používá někdo Friendicu a mohl by sdělit svoje zkušenosti?
2. Měli byste zájem o účet na případném vpsFree Friendica serveru?
(pamatujte, že by šlo propojit svůj účet s facebookovým, tedy nutně
nemusíte přijít o všechny kontakty)

Pokud bude dostatečná pozitivní odezva, Pavel předběžně řekl, že by neměl
problém mi k tomu server poskytnout; o zbytek práce bych se už postaral sám
(i když se pomoci samozřejmě zdaleka nebráním).

Díky za pozornost a přeju hezký víkend,
Martin Koutecký

[1] https://en.wikipedia.org/wiki/Distributed_social_network
[2] http://friendica.com/