[vpsFree.cz: community-list] Výměna znalostí

Jan Drábek me at jandrabek.cz
Mon Jul 9 22:33:10 CEST 2012

Zdravím,
celkem nedávno se tu řešily minimální znalostí členů, automatizované
kontroly zabezpečení... (pomiňte prosím fakt, že pro mě je březen teprve
nedávno).

Měl jsem příspěvek do diskuze (zmiňovaný už na srazu), ale nějak mi to
celé uniklo. Líbila se mi myšlenka se dobrovolnými správci, nevím jak
skončila. Nicméně tady je moje troška do mlýna.

*Malá znalostní báze na wiki*

Proč: Máme ve sdružení aktuálně 324 členů a zcela jsou mezi nimi experti
co provozují farmy o tisících počítačích, lidé co nakonfigurovali
jednotky strojů a lidé co to dělají poprvé. Myslím, že není od věci
vysdílet trochu znalostí a poskytnout trochu vhledu a dobrých odkazů i
těm co jsou znalostně jinde.

Jak by to mělo vypadat: Má představa je zatím imaginární, nicméně měla
by se použít naše wiki na kterou by měly přijít jednotlivé služby (Web,
IM, Firewall,...) a k nim primárně toto:

 1. *Heslovitě - základní pojmy,* ideálně tak aby dokumentace na kterou
    narazí na netu pro ně mohla být srozumitelná (co nejvíc eliminovat
    fakt, že dokumentaci pochopíte, až když dokumentaci chápete).
 2. *Příkazy/minimální konfigurace aby služba fungovala* (většina
    distribuc tohle zvládá sama, jen občas je něco dobré upozornit, že
    opravdu když najdete v návodu konfigurace posgresu trust all, asi
    nebude něco vpořádku).
 3. *Odkazy na relevantní a bezpečnou dokumentaci*.

Kdo si to vezme na starost: Já... a možná trochu i vy, když se najde
někdo ochotný obětovat pár minut.

Co pro to budu muset udělat?
Služeb nejsou tisíce a nemusí vše dělat jeden člověk, bylo by fajn,
kdyby lidé, kteří mají patřičné zkušenosti (třeba nakonfigurovali tisíce
apachů) to nějak sesumírovali.

*Jedna offtopic* - chybí mi adresář lidí ve sdružení, kteří se by se
zveřejnili (aspoň nick, dosažitelnost, znalosti + jsou-li ochotni pomáhat).

Sorry za (příliš) dlouhej mail ;-)
Jan D.