[vpsFree.cz: community-list] Bratislavske servery? Vyjadrete se.

Pavel Snajdr snajpa at snajpa.net
Thu Jan 5 17:41:52 CET 2012

Abych se jeste vyjadril k tomu chlazeni serveru -

ano, vim, ze je na prd.

*Ale*, proc jsem s tim samym setupem nemel v Masteru nikdy problem? No,
protoze tam neni horko, ze. A mozna spis nez ambient teplota samotna -
proudi tam vzduch, nestoji na miste a proudi rovnomerne. Ale to nerikam
zadnou novinku, o tom v Platonu vedi a evidentne by to radi resili,
jenom jim to na muj vkus trva dlouho - to, ze je serverum horko uz vime
peknou radu mesicu a za tu dobu uz to mohlo byt nekolikrat vyresene.

A tak se stalo, ze jsem to pri posledni navsteve serveru proste nechal
oboje odkryte, abych videl, co to dela. No a svete div se, zadna vetsi
zmena se nekona. A ted mi povezte, cim to je - no, ze by tam fakt bylo
trochu teplo?

Also, je mozny, ze je to proste dany pozici v te mistnosti, subjektivne
muzu rict, ze tam, kde zrovna mame servery je tepleji a stoji tam vzduch.

Nicmene tezko si dovedu predstavit poradne reseni chlazeni v tech
prostorach, chybi tam dvojita podlaha, a vubec vyresit to tam bude
docela zajimava technicka vyzva.

A at to netocim porad jenom okolo chlazeni, zkuste se taky zamyslet nad
tim 24/7 supportem.

Lubo se pta, jestli vpsfree ma 24/7 support - nema. A mit nebude. Jsme
neziskovka, dobrovolne sdruzeni lidi. Ale zatim fungujeme supportem lip,
nez lecktera komercni firma. Vypadky resim pozde do noci, nechavam se
vzbudit, kdyz je potreba. To samy muzu rict o Tomasovi Srnkovi - oba
okolo vpsfree poskakujeme uz tri roky a bezi to celkem slusne.

Od housingu 24/7 support alespon oncall s rychlou reakcni dobou proste
ocekavam, kdyz uz neco resim, tak to musi bezet jak po masle. Je pravda,
ze Platon dela vsechno, co muze.

Ale ja uz delsi dobu jsem proste na hrane, kdy vim, ze nejsou tak
spatni, ale zas nejsou tak dobri, jak bych chtel.

A muzu pokracovat s vyjmenovavanim dalsich veci, napriklad IPv6, ze.

Atd. atd. atd. Vsechno je v reseni nebo v planu, nic ale neni vyresene.

Vsechno jsou to malickosti, ale jsou to malickosti, ktere pokladam za
samozrejmost. Lidsky pristup maji i pres moje stekani a nadavani, toho
si vazim.

Ale opravdu si nejsem jisty, jestli je to nejlepsi misto pro servery i
do budoucna.

Asi delam z vpsfree vic, nez na co mame, nevim. Tlacim na kazdou minutu
vypadku, neni mi to lhostejne. Stejne tak tlacim na novou technologii,
protoze OpenVZ proste nestaci a jsou s nim problemy, ktere se opakuji
dokola bez vyhledu na reseni. To je z dobrych 50% duvod, proc jsem podal
vypoved v Red Hatu, abych mel zas cas se tomu venovat naplno.

Jsou proste veci, ktere mi vadi, snazim se je resit a neco s nima delat.

Otazkou je, jakou hodnotu poskytuje takovahle otevrena diskuze, kdy tu
akorat pusobim jako sasek, protoze uz jsem se vlastne davno rozhodnul,
ze tam ty servery vyhledove nechci, tak netusim, proc si vlastne o
takovou diskuzi rikam :) Spis jsem cekal, jestli nekdo neprijde s vecnym
problemem, "hele nemuzu to presunout mimo, protoze A B C D a nemam jinou
moznost". To se evidentne nedeje.

Tak, a ted do mne (ale opatrne, ja mam taky nekde svuj limit a jednoho
dne se muze stat, ze se proste snazit prestanu).

Snajpa