[vpsFree.cz: community-list] Otazka k zamysleni

Pavel Snajdr snajpa at snajpa.net
Mon Apr 2 15:22:47 CEST 2012

Jaaaaaaaaaaaaaj to jsme se brutalne nepochopili :)

Jde tu ted o 2 ruzne veci:

1. rust vpsFree.cz -> propagace mezi "cilovou skupinou"
2. myslenka nekomercniho zajisteni sluzeb "obcanskou aktivitou"

ad 1. co nam to da? Moznosti. Ja mam sen, chtel bych vpsFree.cz
dotahnout az na vlastni datacentrum v horizontu pristich rekneme 10ti
let. Ne sklep se servery, ale regulerni TierIII-class prostor pro servery.
Proc?
Chci tim ukazat, ze kdyz se chce, tak to jde.
Hlasy, ze bychom meli zustat malickati uz tu byly, jenze s tim ja se
nechci ztotoznit. Kdyz uz neco delam, tak poradne, ne napul - a poradne
pro mne znamena peering v NIXu, vlastni datove okruhy, konektivita do
zahranici atd. - proste co to pujde, to si postupne zaridit po svem,
neziskove, komunitne.

ad 2. myslim si, ze je vzdycky potreba nabizet i alternativni pristup,
alternativni myslenkovy proud. Chtel bych, aby i lidi mimo IT/Linux
komunitu pochopili, ze "sousedsky" pristup neni prezitek, ze je to
naopak jedna z cest a moznosti fungovani v dnesnim preglobalizovanem svete.

snajpa