[vpsFree.cz: community-list] Ziskani SSL certifikatu

zzzemfira89 zzzemfira89 at gmail.com
Wed Sep 7 11:04:58 CEST 2011

Ahoj.

Takze "zelena lista" je extended validation, kde musis regtistratorovi
poskytnut extra informacie o sebe. Je to drahsie a je s tym viac
vybavovania, co som pocul.

> O tom omezeni vim, ale vetsina nam toho bezi na domenach 3. radu pod jednou domenou, takze to by melo byt ok, kdyz budeme mit certifikat pro tu domenu 2. radu, ze?

No praveze nie.
Startssl free certifikat (ako aj ine) sa vydava vzdy pre 2 veci:
subdomenu a korenovu domenu. Takze napriklad www.example.net a
example.net . Takze potrebujes na kazdu subdomenu jeden.
Existuju (platene) certifikaty, kde sa spomina Wild Card Capability
pripadne Multiple Domains (UCC). Potom si mozes spravit certifikat pre
*.example.net a je to take najkrajsie riesenie. Pod $30 za rok asi
nezozenies, vacsinou to bude drahsie.

Ako sa tu spominalo:
> CA musi mit v prohlizeci tzv. root certifikat
Startssl root je na vsetkom (rozumne starom) co som mal v ruke.

> Ale bacha na to, ze na jedny kombinaci IP:PORT muze byt pouze JEDEN    certifikat!
No toto je taky technicky problem. Nikdo ti samozrejme nebrani mat na
1 IP kolko len chces SSL stranok a kazdu s vlastnym certifikatom. Len
na to potrebujes 2 veci: Rozumny web server (Apache 2.2+ a podobne) a
aby navstevnici mali rozumny prehliadac. Konkretne treba podporu TLS
v1 s par rozsireniami tusim. Takze to ma vstavane a defaultne zapnute
vsetko novsie, konkretne tusim Firefox 2+, IE7+ a tak. To si ked tak
zisti presnejsie :-) . Ked na tu stranku pride prehliadac co TLS
nepodporuje (teda pocas nadvazovania spojenia nevie serveru povedat,
aku domenu chce) tak mu server posle certifikat, ktory oznacis ako
defaultny. Takze sifrovane to bude, ale mas varovanie ako pri
self-signed. Snad sa ale to TLS rozsiri pomaly na vsetko, myslim ze
podpora je dost slusna, malokto tu teraz chodi s Firefox 1. Ak sa
chces tomuto vyhnut a nemas v zalohe kopu IP navyse, tak ti odporucam
ten wildcard certifikat.

Aby som to zhrnul: vravis, ze chces ssl pre subdomeny. Najlepsie je
zohnat *.example.net wildcard certifikat. Trebars aj u Startssl, ak
nemas peniaze na lepsie. Najlacnejsie je zobrat u startssl free pre
kazdu subdomenu a pocitat len s ludmi, co nemaju prehistoricke
prehliadace bez TLS.

Ja mam na 1 IP jednu stranku kam chodi vacsina navstevnikov + 2
subdomeny, kde nie je prakticky ziadny traffic. Takze som tam dal
startssl 3 certifikaty, oznacil som ako defaultny ten pre domenu.
Funguje to ako ma.

Vela stastia,
Matej Snoha