[vpsFree.cz: community-list] Zrusit Slovenske servery?

Pavel Snajdr snajpa at snajpa.net
Sun Dec 11 21:55:12 CET 2011

naklonovat tu VPS neni problem.

Premyslim, ze bychom jeden server u Platonu nechali, s tim, ze ale u
nich za nic nerucim a kdyz tam neco odejde, tak vypadky proste muzou byt
a pravdepodobne i budou nekolikahodinove. Nemame tam volny HW k
dispozici, jako mame v Praze; neni to profesionalni datacentrum, ale
spis sklep se servery - chybi zalohovane napajeni, klimatizace, prachovy
filtr... nemam to Platonu za zle, protoze oni nikde neprezentuji, ze
hostuji 3rd party servery - my jsme byli spis vyjimka na zaklade
znamosti. To jenom vcera jsem se rozcilil (nakonec neopravnene na
Platon, mel jsem byt nastvany na O2, kdybych to vedel).

Ale s upcoming cloud KVM technologii uz tam tak jako tak nepocitam -
bylo by s tim vic starosti, nez uzitku, uz jenom pro to, ze na KVM
cluster bude potreba do zacatku vic hardware (kvuli charakteru pouziteho
distributed filesystemu).

A jak jsem napsal Rudovi Satkovi, ktery mi posilal link na
http://www.lightstorm.sk/ - odcituju mirne upravenou relevantni cast:

Ale maji priserny ceny za IP a vsadim se, ze nemaji ipv6, jelikoz tam
nikde zminena neni...

Ja to proste rikam porad, ze infrastruktura na Slovensku je 100 let za
opicema, bohuzel. A nejhorsi na tom je, ze tu totalne chybeji odbornici
a o veci se tu staraji vetsinou lidi, kteri by v Cechach delali
maximalne support hot line - to neni urazka, to je fakt a je to dany
tim, ze v 5 milionech lidech se hur najdou kvalifikovani lidi, nez v
10ti (samy btw muzou rikat nemci o cesich, ze :)); navic v SR by takovy
odbornik docela urcite dostal zaplaceno min, takze nikdo nema moc
motivaci se sem stehovat za tim ucelem.

A kdyz uz se tu najde neco pouzitelnyho, tak je to drazsi nez v Cechach.
Bohuzel, that's how it works...

Moje obava ani tak neni o technicky urovni, jelikoz zaridit to - to muze
zaridit konzultacni firma nebo podobne, ale jde o lidi, co se o to
staraji. A kdyz pak pridam jeste pozadavek prijemnyho jednani a
proaktivniho pristupu k reseni a predchazeni problemu, to uz bych chtel moc.

Asi jsem rozmazlenej, ale tohle jsou vsechno samozrejmosti, ktere v
Masteru v Praze mame :)

Snajpa