[vpsFree.cz: community-list] Upgrade Debianu Jessie 8 na Stretch 9 potřebuje ifconfig

Jaroslav Týc jaroslavtyc at atlas.cz
Wed Oct 2 09:03:53 CEST 2019

Ahoj, jen pro info, kdyby se na tom někdo zasekal jako já.

Včera jsem se snažil upgradovat svůj vetchý Debian 8 Jessie na 9 Stretch
(kvůli Dockeru, který při instalaci podle návodu
<https://docs.docker.com/install/linux/docker-ce/debian/> suše oznámí,
že nezná balíček docker-ce-cli, což je kódové označení pro "máš starej
Debian, nahoď si aspoň Debian 9").

Upgrade šel podle plánu
<https://linuxconfig.org/how-to-upgrade-debian-8-jessie-to-debian-9-stretch>,
až na jednu drobnost a to že jsem se k virtuálu přes ssh už nepřipojil...

Nejdřív jsem se točil v kolečku backup - try & crash - restore přes
VPSAdmin <https://vpsadmin.vpsfree.cz/>, potom jsem si zprovoznil
vpsfreectl <https://kb.vpsfree.cz/navody/vps/konzole> a tepve díky téhle
konzoli, která přežije i problémy se sítí, jsem se ze screeny při
bootování dozvěděl, že nenaběhl /networking/.

Pak už stačilo dát /systemctl status networking.service/, což mi
oznámilo, že nemám /ifconfig/. Google napráskal, že Debian 9 už
/ifconfig/ v sobě v základu nemá
<https://linuxconfig.org/how-to-install-missing-ifconfig-command-on-debian-linux>,
protože je deprecated a místo něj mám používat utilitu /ip/, takže jsem
ho ručně doinstaloval přes /apt-get install net-tools/ a otočil servisu
/service networking restart/. Problem solved.

Nevím, co přesně v mém Debianu vyžaduje ifconfig, asi to budu muset
rozklíčovat, než se pustím do Debianu 10.

Tož tak.

Jarda