[vpsFree.cz: community-list] Blacklist

Jakub Fišer kuba at ufiseru.cz
Tue Aug 7 11:25:18 CEST 2018

August 7, 2018 9:52 AM, "Pavel Snajdr" <snajpa at snajpa.net> wrote:

> Je to na nervy s tema blacklistama, to uznavam. Ale jak to resit?
>
> Vsak i z toho Microsoftu jsou vsude nestastni.

Předem ohlašuji, že M$ a outlook.com moc nemusim.

Jednou se moje VPS na jejich (a pouze jejich) blacklist dostala. Dlužno podotknout, že právem - ujela mi konfigurace postfixu.

Nicméně po krátkém vyhledávání se mi podařilo najít nějakou jejich stránku, kde se to s nima dá řešit. Vyřešilo se to k mému překvapení během <24 hodin bez jakýchkolivk problémů ve stylu "ok, smázli jsme tě, ale příště si dávej větší pozor. když se to bude opakovat, budeme přísnější".

Podrobnosti si už nepamatuju, ale můžu to zkustist někde dohledat, jestli to někoho zajímá.

Podotýkám, že se jednalo o single IP, ne o rozsah.

Mnohem horší je v tomhle gmail, jeho false-positive rate je tragickej. Jestli by "někdo" měl "něco" řešit, tak je to imho právě ten gmail (čímž se rozhodně nesnažím naznačit, že by kdokoliv měl *za mě* řešit cokoliv ;) ).

 -miky.

Jakub Fišer
Linux | DevOps | Security
+420-603 797 487