[vpsFree.cz: community-list] EET a Linux

Jan B. Kolář janbivoj.kolar at zazen-nudu.cz
Tue Nov 22 16:59:02 CET 2016

Ahoj ve spolek,

obracím se na Vás s prosbou o radu/nápad ohledně EET. Provozuji několik
maloobchodních prodejen a už nějakou dobu se EET zabývám, nemůžu se
však nějak hnout z místa.

Zhruba před dvě roky jsem na prodejny nakoupil pokladní hardware z
druhé ruky. Jedná se v podstatě o klasické PC a k němu připojené
pokladní periferie (dotyková obrazovka, pokladní zásuvka, tiskárna
účtenek). Jelikož jsem zastáncem opensource a Linux na PC používám
několik let, nainstaloval jsem na všechny "pokladny" Debian a jako
pokladní software nasadil "Unicenta" (https://sourceforge.net/projects/
unicentaopos/). Nic lepšího se mi tehdy nepodařilo najít.

Unicentu jsem si částečně přeložil a mírně upravil, aby tiskla trochu
rozumné pokladní lístky. Nejsem Java programátor, takže jsem do
samotného kódu dělal jen pár drobných změn (např. přidání názvu
prodejny do lístku). Všechno jsem řešil pomocí Google a "pokus/omyl",
takže jsem sice "dosáhl svého", kvalita úprav však patrně bude nevalná.

Od března mne čeká povinné připojení na EET a já v podstatě nevím, jak
dál. Pokud je mi známo, tak na trhu se neobjevil žádný produkt, který
by Linux podporoval (nebo já alespoň žádný nenašel). Windows se mi na
"pokladny" instalovat příliš nechce, důvody jsou jak filozofické, tak
praktické. Pokud bych chtěl přejít na Android, musel bych vyhodit
všechen starý hardware a zde jsou zase překážkou finance.

Už jsem dokonce tak zoufalý, že uvažuji nad POS psaným v PHP (https://g
ithub.com/jekkos/opensourcepos). V PHP umím alespoň trochu programovat
(rozhodně líp než v Javě) a někde na githubu jsem pro EET viděl
udělanou třídu...

Budu rád za Vaše názory.

Díky moc!

Honza