[vpsFree.cz: community-list] [vpsFree.cz: news-list] vpsAdmin API a další směr vývoje

Pavel Snajdr snajpa at snajpa.net
Wed May 21 22:10:54 CEST 2014

posilat porad username+password a nemit rozliseni mezi API pristupem a
UI pristupem je smrt, natoz to chtit nejak potom auditovat, totalne
nemozne - takze to je jedna z veci, co se bude resit dal, vime o tom.

Neco na ten, jak rikas, je urcite v planu, ono to jenom nejde delat
jako revoluci "vsechno najednou", jelikoz prerodit vpsAdmin za behu v
neco min srackoidniho (zdravim sam sebe o 5 let v minulosti) to neni
task na par tydnu a obzvlast kdyz se to clovek rozhodne udelat poradne
a jeste to chce udelat recyklovatelne.

Proto jsme vymysleli jak co nejvic ty prace ohledne API a tak
automatizovat uz samotnym napsanim toho kodu urcitym stylem, aby se
napsal jenom jednou a nebylo potreba udrzovat 228342934 veci okolo
jako napr. dokumentace a kvadrilion ruznych klientu pro triliardu
platform :))

Aither prerodil tenhle muj napad v HaveAPI, coz vypada jako uplne
super vec, na kterou jsem celou dobu cekal.
Uz nejakou chvili se zabyvam s ruznymi lidmi automatizaci ruznych
low-level procesu (mluvim o low-level vecech z pohledu provozovatele
byznysu online, tzn. nastaveni OS, runtime jazyka, DB...) a presne
nejaka takovahle moznost jak vybavit uzavrene komplexni prostredi
jasne popsanym strukturovanym rozhrani na praci s nim, to mi presne
chybelo.

Proto bych chtel, jestli mate kdo ted cas, fakt na to mrknete, jestli
jste meli potrebu kdy tvorit nejaky APIcka pro neco, tohle je uplne o
necem jinym, je to holt vyzdimana koncentrovana bolest pri psani API
pretavena v lek :))

No a celej duvod, proc jsem se s Aitherem dohodnul, ze to announcne uz
ted, kdyz se uci na statnice, je aby byl prostor na feedback.

Takze kdo jste kdy delal HTTP API pro neco, kouknete na to a dejte
vedet. Dik!

S pozdravem

Pavel Snajdr

+421 948 816 186  | +420 720 107 791          | 110-010-956
CTO of Relbit     | Predseda vpsFree.cz, o.s. | RHCE
http://relbit.com | http://vpsfree.cz         | https://www.redhat.com